طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه غذای محلی و مخصوص گیلانی

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی ، کشک بادمجان ، طرز تهیه میرزا قاسمی ، mirza ghasemi

میرزا قاسمی از غذاهای محلی و بسیار خوشمزه استان گیلان است و پایه ثابت منوهای رستوران های شمالی است. میرزا قاسمی مثل کشک بادمجان از بادمجان و سیر تهیه می شود ولی در میرزا قاسمی از تخم مرغ هم استفاده می شود. در ترکیب غذا اصلا نباید سیر را حذف کنید چون واقعا طعم اصلی غذا به سیر بستگی دارد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه میرزا قاسمی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی
بادمجان5 عدد
تخم مرغ3 عدد
سیر4 حبه
گوجه فرنگی2 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی ابتدا روی بادمجان ها با چاقو یک برش عمیق بزنید و آن ها را با پوست روی آتش کباب کنید تا کاملا پخته و مغز پخت شوند. بعد از اینکه بادمجان ها کبابی شدند آن ها را درون آب سرد قرار دهید تا پوست آن به راحتی کنده شود. پوست آن ها را بکنید و سرهای بادمجان ها را جدا کنید .بادمجان ها را در ظرفی بریزید و کاملا له کنید. گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب جوش بندازید تا پوستشان سریع تر کنده شود سپس آن ها را ریز خرد کنید و به بادمجان اضافه کنید.

پیاز و سیر را رنده کنید و داخل روغن داغ تفت دهید تا سرخ شود. حالا بادمجان ها و گوجه های آماده شده را به سیر و پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب بادمجان ها کشیده شود. نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید ، سپس تخم مرغ ها را در تابه بشکنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا تخم مرغ ها سفت شوند. درب ظرف را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا با حرارت ملایم کاملا پخته شود. میرزا قاسمی شما آماده است.

در صورت تمایل مقداری گردو و جعفری خرد شده هم داخل غذا بریزید.

گالری عکس پروفایل زیبا و خاص مخصوص پروفایل تلگرام خفن + عاشقانه

گالری عکس پروفایل زیبا و خاص مخصوص پروفایل تلگرام خفن + عاشقانه

گالری عکس پروفایل تلگرام در سایت رز سرخ

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

باور کن دنیا دو روز است

و ما هم رهگذری هستیم

در این طلوع و غروب مهربان باش

و با تمام عشق زندگی را احساس کن

شاید فردا دنیا باشد ولی ما نباشیم !!

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

به روزهایی رسیدم

که دیگر

چند شنبه هایش مهم نیست

آدم ها

و روزهایش

همه جمعه شده اند …

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

حالا که باران میبارد

زمین خیس شده و بوی باران میپیچد در ریه هایم

حالا که سنگفرش ها پوشیده شده اند از برگ‌

حالا که عطر قهوه های کافه چی هوای این حوالی را پر کرده …

حیف است اگر نباشی، اگر برنگردی …

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

ای زمانه من از گردش تو سیر شدم

بس که آزرده و خسته و دلگیر شدم

ای مرگ چرا در آغوش نمیگیری مرا

با خیالت که جوانم به خدا پیر شدم…

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

  این که می گویم می روی

یعنی : می شود نروی ؟!

یعنی : حالا که می روی زود برمیگردی ؟

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

شب از نیمه که بگذرد

کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم

مثلا مسواک بزنم

ساعتم‌ را برای صبح فردا کوک کنم

بعد

تا می‌ توانم

دلتنگت شوم

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

  می شنوی ؟

اینجا صدایِ بی تفاوتی ها همه جا را پر کرده است

اینجا انگار کسی محضِ رضایِ عشق نمی گوید

دوستت دارم ... !

رز سرخ

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

دوست داشتن تو

بی اجازه زیباست

تو هم نخواهی

من باز هم دوستت دارم ...

رز سرخ

عکس پروفایل تلگرام

طرز تهیه سالاد اندونزی فوق العاده خوشمزه و عالی با کالباس

طرز تهیه سالاد اندونزی

سالاد مکزیکی ، سالاد اندونزی ، طرز تهیه سالاد اندونزی ، salad andonezi

سالاد اندونزی یک سالاد معروف هست که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. در این سالاد از سبزیجات مقوی استفاده می شود و ترکیبش بسیار شبیه سالاد مکزیکی است ولی تفاوتش در این است که در سالاد مکزیکی از مواد دیگری مثل قارچ و کاهو هم می توان در ترکیب سالاد استفاده کرد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش سالاد همراه باشید تا طرز تهیه سالاد اندونزی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی
کلم برگ قرمز1 پیمانه
کلم برگ سفید2 پیمانه
کالباسنصف پیمانه
خیار شور200 گرم
ذرتنصف پیمانه
هویج1 عدد
نخود فرنگینصف پیمانه
سس مایونزبه میزان لازم
آبلیمو2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی

برای تهیه سالاد اندونزی ابتدا باید کلم قرمز و سفید را به صورت رشته ای باریک خرد کنید. هرچه در این مرحله کلم ها باریک تر خرد شوند و حوصله بیشتری به خرج دهید سالادتان زیباتر خواهد شد. کلم ها را جداگانه در ظرفی بخیسانید و آبکشی کنید. بعد از اینکه آبشان کامل رفت آنها را در ظرفی بریزید. حالا کالباس و خیار شور را به صورت نگینی خرد کنید و به کلم ها اضافه کنید.

ذرت و نخود فرنگی پخته شده را هم به مواد سالاد اندونزی اضافه کنید و مخلوط کنید. اگر از کنسرو ذرت و نخودفرنگی استفاده می کنید دیگر احتیاجی به پختنشان نیست. هویج را بهتر است بخارپز کنید چون پختن هویج به صورت آبپز باعث می شود فیبر آن از بین برود. پس از بخارپز کردن هویج ، آن را روی مواد سالاد رنده کنید.سالادتان آماده است و حالا باید سس را تهیه کنید.

سس مایونز را در کاسه ای بریزید و آبلیمو و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید حالا سس را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید تا سس به همه جای سالاد برسد. روی ظرف را سلفون بکشید و برای 3 ساعت یا بیشتر داخل یخچال بگذارید.

در این سالاد مانند سالاد ماکارونی دست شما برای تغییر مواد باز است و می توانید مواد غذایی که مایل نیستید مصرف کنید را از مواد لازم حذف کنید و مواد غذایی مورد علاقه خودتان را جایگزین کنید. به طور مثال می توانید کالباس را از مواد سالاد حذف کنید و از گوشت مرغ استفاده نمایید.

سالاد مکزیکی ، سالاد اندونزی ، طرز تهیه سالاد اندونزی ، salad andonezi

طرز تهیه سالاد اندونزی

طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت بسیار خوشمزه ، یک دسر مخصوص پذیرایی

طرز تهیه دسر یخچالی

دسر یخچالی ، کیک یخچالی ، طرز تهیه دسر یخچالی ، nsv do]hgd ، desere yakhchali

دسر یخچالی یا کیک یخچالی یک دسر آسانی هست که موادش در منزل در دسترس هست. این دسر نیازی به پخت ندارد و بسیار خوشمزه است. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع دسر همراه باشید تا طرز تهیه دسر یخچالی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یخچالی
شیر2 لیوان
پودر کاکائو3 قاشق غذاخوری
شکر1 لیوان
بیسکویت پتی بور2 بسته
آرد2 قاشق غذاخوری
کره50 گرم

طرز تهیه دسر یخچالی

برای تهیه دسر یخچالی ابتدا شیر و شکر را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید سپس پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. حالا آرد الک شده را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شکر در شیر حل شود. حرارت را ملایم کنید و مدام مواد را هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن کند و غلیظ شود. بعد از گذشت چند دقیقه کره را اضافه کنید. در این مرحله غلظت مواد باید مثل فرنی باشد یعنی کمی سفت. وقتی مواد به این غلظت رسید ظرف را از روی حرارت بردارید.

یک ظرف پیرکس مستطیلی بردارید و کف ظرف را بیسکویت بچینید و سپس از مایع داغی که آماده کرده بودید یک لایه نازک روی بیسکویت ها بریزید (حتما باید مایع داغ باشد). دوباره یک لایه دیگر بیسکویت روی دسر بچینید و دوباره یک لایه کرم بریزید.این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. حواستان باشد که آخرین لایه باید از مواد کرم باشد.

در آخر چند بیسکویت را خرد کرده و روی دسر بپاشید. ظرف را برای 4 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

طرز تهیه کیک قهوه خیلی خوشمزه و پرطرفدار مخصوص عصرانه

طرز تهیه کیک قهوه

کیک قهوه ، طرز تهیه کیک قهوه ، coffee cake

کیک قهوه از خوشمزه ترین و لذیذترین کیک ها می باشد و می توانید برای عصرانه و صبحانه میل کنید. کیک قهوه با پودر قهوه تهیه می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع کیک همراه باشید تا طرز تهیه کیک قهوه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه
پودر قهوه3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ3 عدد
آرد2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شیر1 پیمانه
بکینگ پودر1 قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
کره نرم شده150 گرم

**مواد لازم برای تهیه شربت و تزیین روی کیک :

- قهوه اسپرسوی داغ : 1 قاشق چای خوری

- شکر : 100 گرم (نصف پیمانه)

- خامه : 100 گرم

- شکلات شیری ذوب شده : 50 گرم

طرز تهیه کیک قهوه

برای تهیه کیک قهوه ابتدا باید تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و با همزن خوب بزنید تا کف کنند و کرم رنگ شوند (برای اینکه پف کیک بیشتر شود می توانید زرده و سفیده را از هم جدا کنید) . حالا شکر و کره را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا مایه یکدست شود. وانیل و شیر را هم به مواد کیک اضافه کنید و مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و 2 مرتبه الک کنید. حتما باید آرد را همان موقع الک کنید تا در کیک گلوله نشود.

آرد را طی چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی آرام و در یک جهت مخلوط کنید. در آخرین مرحله پودر قهوه را داخل مواد کیک بریزید و دوباره هم بزنید تا مایه کیک نرم و لطیف شود. قالب مناسبی را برای کیک انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید. قالب کیک را به مدت 45 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود. بعد از 45 دقیقه کیک را از فر بیرون بیاورید و بگذارید تا خنک شود. برای اینکه از پخت کیک مطمئن شوید خلال دندانی را در کیک فرو کنید اگر موادی به خلال چسبید پس کیک هنوز کامل نپخته است و به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.

روش تهیه شربت روی کیک : 

برای تهیه شربت قهوه اسپرسو را با یک لیوان آب دم کنید سپس شکر را درون آن حل کنید. بلافاصله پس از در آوردن کیک از فر روی آن با چنگال سوراخ ایجاد کنید و شربت را در سوراخ ها بریزید و صبر کنید تا کیک خنک شود.

برای تهیه کرم روی کیک خامه و شکلات شیری را در ظرفی بریزید و با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. برای تزیین کیک قهوه آن را روی کیک به سلیقه خودتان بریزید و تزیین کنید.