طرز تهیه شامی کباب مخصوص و خوشمزه با گوشت چرخ کرده به همراه نکات مهم

طرز تهیه شامی کباب

شامی ، شامی کباب ، طرز تهیه شامی کباب

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه شامی کباب را برایتان آموزش دهیم. شامی کباب از انواع غذاهایی است که همه با آن آشنایی کامل دارند و طعم و مزه اش را همه دوست دارند و خیلی هم سریع آماده می شود . این شامی خوشمزه را به عنوان یک وعده غذایی کامل می شود در نظر گرفت و هم می توان آن را همراه با یک غذای دیگر در مهمانی ها تهیه کنید و با برنج سرو کنید .مواد اصلی این شامی گوشت و پیاز است . بعضی ها در طرز تهیه شامی کباب از 1 عدد تخم مرغ و یا 1 عدد سیب زمینی پخته شده هم استفاده می کنند که انجام این کار کاملا سلیقه ای هست.

اگر از تخم مرغ استفاده کنید مطمئن خواهید بود که شامی از هم باز نمی شود و مواد چسبندگی دارند. می توانید از 1 حبه سیر یا یک سبزی معطر هم در این غذا استفاده کنید.با این مقدار مواد برای 5 نفر می توانید شامی کباب تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شامی کباب
گوشت چرخ کرده نیم کیلوگرم
پیاز1 عدد
آرد نخودچی 200 گرم
تخم مرغ1 عدد (در صورت تمایل)
سیب زمینی پخته شده1 عدد (در صورت تمایل)
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، پودر سیربه میزان لازم

 

طرز تهیه شامی کباب

مراحل تهیه شامی کباب به این صورت است که ابتدا گوشت چرخ کرده را در ظرفی بریزید و پیاز را روی گوشت رنده کنید. بعد از اینکه پیاز را رنده کردید مخلوط را با پشت قاشق فشار دهید تا آب پیاز گرفته شود. حالا آرد نخودچی و همه ادویه ها را اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن مواد بکنید تا چسبندگی پیدا کنید. اگر می خواهید از تخم مرغ و سیب زمینی پخته شده و رنده شده استفاده کنید در این مرحله اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

مایه شامی آماده است اگر فرصت کافی دارید آن را برای 1 ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد سرخ کنید.

برای سرخ کردن اندازه یک نارنگی از مایه شامی را با دست بردارید و کف دست پهن کنید و به آن فرم دهید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.می توانید از قالب های مخصوص استفاده کنید تا شامی ها مدل دار سرخ شوند.

بعد از اینکه دو طرف شامی را سرخ کردید آن را در ظرف مخصوص بگذارید و با گوجه و خیارشور تزیین کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.