طرز تهیه کیک نسکافه ای خیلی خوشمزه با گردو مخصوص عصرانه

طرز تهیه کیک نسکافه ای

کیک نسکافه ای ، طرز تهیه کیک نسکافه ای

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک نسکافه ای را برایتان آموزش دهیم. کیک نسکافه ای به خاطر داشتن گردو و نسکافه طعم خیلی خوبی دارد و متفاوت هست ما پیشنهاد می کنیم حتما آن را یکبار امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک نسکافه ای
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 لیوان (حدودا 250 گرم)
پودر نسکافه 2 قاشق غذا خوری
شکر1 لیوان
مغز گردونصف پیمانه
شیر1 لیوان
بکینگ پودر2 قاشق چای خوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
روغن مایعنصف لیوان

 

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مراحل تهیه کیک نسکافه ای به این صورت است که شما ابتدا باید زرده ها و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنیم و هرکدام را در ظرفی بریزید. جدا کردن زرده و سفیده از همدیگر باعث می شود که کیک بیشتر پف کند ولی اگر فرصت و حوصله ندارید می توانید این کار را انجام ندهید.

زرده ها را با همزن هم بزنید تا کشدار شود . سفیده را هم با دور زیاد همزن بزنید طوری که سفیده حجمش دو برابر شود و حالت کف پیدا کند. حالا سفیده ها را در یخچال بگذارید و مشغول انجام بقیه مراحل شوید.

شکر و وانیل را به زرده ها اضافه کنید و با دور کم همزن بزنید تا مخلوط شوند. پودر نسکافه را در شیر بریزید تا حل شود سپس آن را به مخلوط زرده ها اضافه کنید و هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه حتما الک کنید و کم کم آن را به زرده ها اضافه کنید و هم بزنید . در این مرحله همزن را کنار بگذارید و با چنگال شروع به مخلوط کردن کنید. بهتر است آرد را طی چند مرحله اضافه کنید و مخلوط را در یک جهت هم بزنید.حالا مغز گردو های خرد شده را هم اضافه کنید و در مرحله آخر کار سفیده ها را به مایه کیک اضافه کنید و مخلوط را خیلی کم هم بزنید فقط در حدی که مواد با هم مخلوط شوند. چون اگر زیاد مخلوط کنید پف کیک می خوابد.

مایه کیک آماده است. کف قالب مخصوص کیک را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید. حالا قالب را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) برای مدت 45 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

بعد از این مدت برای اطمینان از اینکه کیک پخته است یک خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود یعنی کیک پخته است.

در آخر هم روی کیک را با سس شکلات و مغز گردو به سلیقه خودتان تزئین کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.