همه چیز در مورد خواص دمنوش آویشن برای مقابله با سرماخوردگی

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن ، طرز تهیه دمنوش آویشن ، خواص دمنوش آویشن ، Thymes ، damnooshe avishan

آویشن از نظر طب سنتی طبعی گرم و خشک دارد. آویشن را به صورت تازه یا خشک و پودرشده در انواع غذاها، دمنوش آویشن و چای آویشن استفاده می کنند. آویشن (Thymes) گیاهی از تیره نعناعیان است که علاوه بر مصرف مستقیم می توان با آن دمنوش نیز تهیه کرد. طرز تهیه دمنوش آویشن مانند دم کردن چای و دمنوش نعناع است. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع دمنوش همراه باشید تا با خواص دمنوش آویشن آشنا شوید.

خواص دمنوش آویشن

تهیه دمنوش آویشن مثل درست کردن چای می ماند. یک قاشق غذا خوری از آویشن خشک شده را در قوری بریزید و دو لیوان آب جوش اضافه کنید و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا دم بکشد.

نوشیدن چای آویشن همزمان با آغاز فصل پاییز نه تنها می‌تواند مقاومت بدن را در برابر ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی بیشتر کند بلکه می‌تواند روند درمان سرماخوردگی را نیز تسریع کند.

- تاثیر دمنوش آویشن بر دستگاه تنفسی :

آویشن ضد سرفه و خلط آور است.

در درمان برونشیت تاثیر به‌سزایی دارد. 

سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفس فوقانی را رفع می‌کند.

- تاثیر دم نوش آویشن بر دستگاه عصبی :

این دمنوش آرام‌بخش و خواب آور است.

حافظه را تقویت می‌کند.

ضد میگرن، سردرد و سرگیجه است.

- خواص جوشانده آویشن برای درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضم :

آویشن عامل تصفیه کننده خوبی بوده و در درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضمه مفید است. اگر 5 تا 10 گرم آویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل و سیاتیک موثر واقع خواهد شد. آویشن ضد تشنج وضد صرع و ضد نفخ هم است و برای تقویت بینایی و معده مفید است.

خواص جوشانده آویشن برای جلوگیری از ریزش مو :

برای جلوگیری از ریزش مو 20 گرم آویشن را در یک لیتر آب جوشانده آن را هرچند روز یک بار به سر بمالید. ضمنا در خوردن آویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می شود.

موارد منع مصرف آویشن و دمنوش آویشن :

مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد. بنابراین توصیه شده که خانم‌های حامله از مصرف این گیاه خودداری کنند.

مصرف آویشن به افراد مبتلا به اختلالات غده تیروئید توصیه نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.